PYXIDA%20MAGAZINE%20%202%20creat%20LOGO%

Βιταμίνη D ή ’’Βιταμίνη του Ήλιου’’

Η βιταμίνη D δημιουργήθηκε μέσω της φωτοσύνθεσης, πάνω από 750 εκ. χρόνια πριν από σήμερα, σε πρώιμα είδη φυτοπλακτούν.

Λέγεται και ’’ Βιταμίνη του Ήλιου’’ γιατί στο ανθρώπινο σώμα η παραγωγή της βιταμίνης D η οποία είναι λυποδιαλυτή, γίνεται μέσω της έκθεσης της επιδερμίδας στο φώς του ήλιου.


Η βιταμίνη D έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως ένας από τους βασικότερους παράγοντες που συμβάλλει στην καλή Υγεία του ανθρώπου.

Ρυθμίζει:

  • Tην απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου

  •  Την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος

  •  Την έκκριση της ινσουλίνης από το πάγκρεας

  •  Την αρτηριακή πίεση

  •  Τη μυϊκή δύναμη

  •  Την εγκεφαλική δραστηριότητα

  •  Είναι απαραίτητη για τη σωστή ανάπτυξη των οστών

  •  Προφυλάσσει τον ανθρώπινο οργανισμό από ορισμένες ασθένειες

Συμβάλλει:

  •  Στη μείωση του κινδύνου προσβολής του οργανισμού από τη νόσο της σκλήρυνσης

  • κατά πλάκας

  •  Στη μείωση της εκδήλωσης των συμπτωμάτων της γρίπης

  •  Στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρδιοπαθειών

  •  Στην καταπολέμηση της νόσου – μάστιγας της εποχής μας – της κατάθλιψης

Η έλλειψη της Βιταμίνης D καθιστά τον ανθρώπινο οργανισμό πιο ευάλωτο στην εκδήλωση ασθενειών και παθήσεων όπως είναι:


  • Ο καρκίνος

  •  Η υπέρταση

  •  Οι καρδιοπάθειες

  •  Ο αυτισμός

  •  Η ρευματοειδής αρθρίτιδα

  •  Η παχυσαρκία

  •  Ο σακχαρώδης διαβήτης

  •  Η γρίπη

  •  Η σηψαιμία

  •  Το έκζεμα

  •  Ο μυϊκός πόνος

  •  Η τερηδόνα

  •  Οι περιοδοντικές ασθένειες

  •  Η μειωμένη γονιμότητα

  •  Η κυστική ίνωση

  •  Τα επιληπτικά επεισόδια

  •  Η σκλήρυνση κατά πλάκας

  •  Η Νόσος του CROHN

  •  Το κρυολόγημα

  •  Η φυματίωση

  •  Η ψωρίαση

  •  Η πρόωρη γήρανση

  •  Η Αϋπνία

  •  Η απώλεια ακοής

  •  Η μειωμένη αθλητική επίδοση

  •  Ο εκφυλισμός της ωχρά κηλίδας

  •  Η μυωπία

  •  Η προεκλαμψία

  •  Το άσθμα

  •  Η ημικρανία

  •  Η κατάθλιψη

  •  Η σχιζοφρένεια

  •  Το Αλτσχάιμερ

Λόγω του εύκρατου Ελληνικού κλίματος και των πολλών ηλιόλουστων ημερών στη χώρα μας θεωρούμε πως για την ενεργοποίηση της Βιταμίνης D στον οργανισμό, αρκεί η έκθεσή μας για κάποια ώρα στον ήλιο.


Ωστόσο την Βιταμίνη D επίσης μας παρέχουν πολλές τροφές πλούσιες σ’ αυτήv όπως:

  •  Τα λιπαρά ψάρια (Σολομός, Τόνος, Σαρδέλες)

  •  Το μουρουνέλαιο

  •  Ο χυμός των πορτοκαλιών

  •  Τα εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά

  •  Τα δημητριακά

  •  Οι κρόκοι των αυγών

  •  Το βοδινό συκώτι

  •  Τα μανιτάρια

Σε ανθρώπους, οι οποίοι δεν παρουσιάζουν ουσιαστικά προβλήματα υγείας, τα επιθυμητά ποσοστά συγκέντρωσης Βιταμίνης D στο αίμα, κυμαίνονται μεταξύ 60-80ng/ml.

Αντίθετα σε ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα υγείας (καρδιολογικά, Αυτοάνοσα,

κακοηθειών και άλλα), η συγκέντρωση Βιταμίνης D πρέπει να είναι μεγαλύτερη σε

συνδυασμό με τα κατάλληλα επίπεδα συγκέντρωσης Μαγνησίου, Ψευδαργύρου, Βιταμίνης Κ2 και Βορίου ώστε να ρυθμίζεται σωστά η καλή λειτουργία της Βιταμίνης D στο σώμα μας.